Ommålning

I måndags bestämde jag mig för att jag skulle ta tag i att måla om mitt bord ute i köket. Har velat måla om det i ett år nu, men bara inte gjort det för att pappa sa att man var tvungen att göra det med slipmaskin. 
 
Så på tisdagen jag åkte ner till Cheapy och köpte slippapper. Åkte hem, plockade i sär bordet och började slipa och slipa. Det hände liksom ingenting. Blev bara en massa slipdamm. 
 
I onsdags åkte jag ner och köpte ett slippapper med grövre korn och grundfärg samt en burk färg som är reptåligt. Åkte hem och då minsann hände det grejer med slipningen. På kvällen började jag att måla benen och en kant under bordet. 
 
Torsdag åkte jag spelade kort med Sara och Johanna, därefter åkte jag hem och fortsatte att måla bordsskivan. Eftersom jag inte fått bort all den bruna färgen blev bordet liksom "fläckigt" men jag gillar det, det ser liksom hemmagjort/amatörigt ut. 
 
Mitt underbara kock och konditor trollpar :
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0