Ullaredsresan

I onsdags eftermiddag blev min näsborre täppt.
På torsdags morgonen kände jag att jag inte var helt frisk. Hade nog feber hela dagen. Satt och frös under två filtar i två timmar.
Sov dåligt på natten. Men jag strunta faktiskt i att jag var sjuk! För jag skulle ju åka till Ullared på fredagmorgon.

Klockan 5 kom Sandra och Sara och hämtade mig. Jag satte mig i baksätet och slappa, nästan hela vägen.

Denna resa har vart något extra den. Det har hänt massa saker som gjort att tiden har förskjutits. På vägen dit börja motorlampan lysa. Vi fick köra in i en by/stad och hittade Gstar. Vi fick aldrig någon hjälp det stod en lapp "'är i verkstan" men brudarna hittade ingen jävla verkstad. Därför bestämde vi oss för att köra tillbaka till ett ställe vi åt frukost på. Dit hittade vi dock inte, men vi tog första bästa mack. Tjejerna kom på att det kan vara motoroljan. Och de fyllde på den, och lyckades bra. För lampan slockna! (som ni kanske märkte så skrev jag "de" hela tiden. För vad gjorde jag? Ingenting! :P jag kan inget om bilar. Lantisbrudarna klarade det där galant!)

Två timmar försvann där. När vi kom fram till ullared störta vi in och plocka på oss massa saker!

På kvällen däcka jag nästan på en gång, jag var ju inte riktigt kry heller.

På morgonen, städade vi, packa ner sängkläderna och börja leta efter min plånbok. Leta massor, sen hitta
Sara den i min jacka. Korten låg lösa i ett annat fack på jackan. Bra, jag tog dom, skulle stoppa ner dem i min väska. Men något på vägen hände. Eller jag kom på nått annat jag skulle göra på vägen. Virriga människa... Jag tog upp skräp ur en påse i köket för att slippa slösa på påsar och slängde det i en annan påse.
   Sen så var korten borta. Och jag mindes inte var fan jag lagt korten. Hade städat toaletten och trodde sen att jag spolat ner korten!

Sara hitta dem sen efter lååång stund, att jag kastat korten i skräppåsen. Hur borta får man lov att bli?

Till Gekås och åt frukost på cafét.

Massa shopping!

Upptäckte att jag nog har tappat min headsfree.

Sen till bilen och knappar in på GPSen "hem", vilket betyder hem för Saras pappa, som bor utanför Arboga. Vi kör, kör kör kör kör och kör. Åker mot katrineholm och börjar tänka "tänk om den tar en annan väg än genom Örebro för att släppa av mig. För att det går fortare att åka genom Katrineholm till "hem"? Och så var ju fallet. :S

Åkte en massa fel, tror nog att det var en och en halv timme senare än beräknat, men jag kom ju hem!

Jag har haft det jätte mycket mysigt! Trots alla denna saker som gick fel. :)

Tack för en mysig roadtrip!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det där lät ju verkligen som en toppenresa ;P

2012-03-12 @ 18:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0