Skara Sommarland

Klockan 7, onsdag morgon, sätter jag i mig i bilen och åker till Örbro. Inväntar Sophia och Anna. Så vid åtta drar vi mot Skara!
   När vi ser skaraskyltarna upptäcker vi en låååångbilkö. Står i den jätte länge, blir mer och mer frustrerad och irriterad. Eftersom de stänger klockan 19 och jag hade ju en överraskning när vi kom fram. Vi skulle vart där vid tio, vi kom inte in förrän närmare halv ett.
   Där sitter min vän Alexandra, hon bor i Mellrud och träffar inte hennes så ofta. Det var överraskningen till mina två brudar! :D  Det var så fantastiskt roligt att se henne igen!
 
Här kommer sakerna jag måste klaga på:
-Bilkö ca 1,5 timme
-Kö till parkeringsautomaten
-Kö till entrébiljettköpet
-Kö till rutschkanorna. Vi åkte nog bara tre stycken för att vi inte orkade stå i så långa köer...
-  1,5 timmes matkö, för att få hamburgare och strips!
  
Vi hade ju faktsikt planerat denna dag innan, vi hade åkt dit fast det hade vart regn. Men självklart blir det strålande sol, kanske 2012s varmaste sommardag. Och självklart skulle det vara säsongsrekord på ca 13700 besökare. Vilket skit, så vi stod mest i kö. Åkte till Skara sommarland för att stå i KÖ!
 
Men jag fick umgås med tre underbara brudar, tur det, annars hade dagen vart alldeles förjävlig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0