Söndag

Jaha, nu så vart söndag igen. Jag tog bussen vid elva in till stan igår och tog en öl med Sophia, Evelina och många fler. När jag stod och väntade på bussen kom en gammal full gubbe och också skulle åka buss. Och jag som är vaksam fast det är gamla gubbar stod långt ifrån honom medan han pratade med mig. Läskiga frågor som inte gjorde mig minde rädd.
- Jaha hur gammal är du då?
- Jag är 21.

-Har du pojkvän?
- Japp jag har pojkvän, svara jag. Bara för att han (uschuschusch) inte skulle tro nått.
Sen så mumla han nått, hörde inte riktigt men tror att det var nått i stil med att "då är det ingen idé för mig då"

-Är du härifrån?
-Nej jag är ifrån Köping, men bor här.

-Vad heter dudå?
-Kajsa
-Jaha jag hade en hund en gång som hette Kajsa, men hon blev påkörd.

Sen samma fråga igen:
-Hur gammal är du då?
-19

- Och så ska du åka in till stan och slira omkring.
-Ja jag ska dricka öl med mina kompisar

Sen gick han fram till mig och jag flyttar lite på mig. Så tog han på mitt hår och sa nått. När han flytta sig ännu närmare så tryckte jag faktiskt bort honom och sa:
- Jag tycker inte om att folk står nära mig som jag inte känner.
Då satte han sig ner och sa att han inte är farlig. Men självklart blir man ju as rädd när en full karl säger sånna saker:S Nej usch det var verkligen obehagligt.

Idag söndag håller jag på med lite plock/städ. Gick ner till tvättstugan och tittade om det var ledigt och det var det :) Hade tänkt att slänga på mitt nyinköpta överkast över sängen. Fast det lukta allt för mycket IKEA så ville tvätta det först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0