Hallonparfait

Lördagen tillbringade jag i min enamhet med ostbågar och limesaft. Kära vänner, prova inte det tillsammans. Fun light smak lime och ostbågar. Det smakar inte gott tillsammans! Tittade på eurovision song contest (heter det så..?). Riktigt spännande när Sverige låg etta, men en tredje plats är ju inte fyskan.
  Knas egentligen. Jag brukar Aldrig till på melodifestivalen, och när jag väl gör det, får jag sitta i min ensamhet och titta på det.  Louise var iväg på fest. Blev bjuden, men var inte så sugen. Lite synd nu i efterhand, hon berätta att det fanns en söt kille med där. Damn ;P  

Idag gick jag vilse. Bestämde mig för att ta en motionsrunda. För att upptäcka andra ställen i Örebro. Gick mot Mellringestaden, sen fortsatte jag någonstans. Hamna tillslut i en skog. Var helt inställd på att jag skulle gå åt ett visst håll för att komma till Vivalla. Så när jag kom ut till en cykelbana så var jag säker på att jag skulle svänga höger. Såg sen på cykelskyltarna att det var fel och jag vände tillbaka och kom till Vivalla, för att sedan gå in på maxi och köpa saker.

Ikväll blir det zucchinigratäng med kycklingfilé och mozzarellaost:) Och till efterrätt har jag gjort hallonparfait, för att försöka så vara så mycket GI som möjligt, tog jag bort sockret. Återstår att se om det blev nå bra eller inte :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0