Oshysst fredageftermiddag

I förra veckan ringde pelmatic och sa att jag inte fick jobba kvar på det stället jag är/var på om de inte höjde mina timmar till 100% och så gjorde de det. Imåndags skickade personalen in en beställning på mig på 100 % och då tänkte vi att det var klart att jag får jobba där nästa vecka. Imorse ringde jag och frågade om de har bekräftat bokningen men de satt i eftermiddag får jag svar. Jaha tänkte jag och bad min kollega ringa i eftermiddag om de inte hört av sig. Så kvar i två i dag ringde hon och då sa rösten att "ni ska ju inte känna att det är ett hot att ni måste höja henne till 100% och att det fanns en annan förskola som hade önskat mig". Vid halv fyra hade jag inte fått något besked. Då ringde en annan personal dit och var irriterad för de vill ju veta om de får mig eller inte. Sen 16.10 ringde de och sa att de behöver min kompetense på Kattungens förskola. Alltså, ja det är kul att jag ska dit, men ändå väldigt tråkigt att jag måste lämna dessa härliga människor :/

Tycker det är dåligt att ringa så sent en fredageftermiddag, både för min och för förskolans skull, och tala om hur det blir. Sånt ogillas och jag kallade de för "människor", ett uttryck Sophia använder när hon är irriterad/arg/rasande osv på nån.

Snart är det mat och sen drar jag hem till Sara och träffar Louise och Jonna. Sen senare ikväll träffar jag linda också efter jäääätte länge! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0