Liten och vit?

Fredag var det igår och jag fick ett samtal efter jag slutat jobba från pelmatic att en tjej på kattungen vill träffa mig.  Antagligen för att se hur pass teckenspråkskunnig jag är. Men jag förklarade för de då att de kommer troligvis höja mina timmar där jag är nu för att de så gärna vill ha kvar mig och inte sätta in någon ny. Det är ju kul. Fast jag vill ju samtidigt gärna öva på mitt tsp. Men först och främs så ska jag få träffa denna tjej och se hur det känns. Bara det att jag hade tänkt att ringa igår, och de skulle skicka ett sms med nummret igår precis efter vi hade lagt på luren, jag och pelmtic. Men, fick aldrig något sms. Så får ringa igen på måndag antagligen.

Min familj kom till mig igår. Vi åkte ut till Marieberg och skulle köpa/byta norton antivirus sak. Så skulle jag köpa dammsugspåsar på media markt. Bara att jag hade ett litet problem, jag visste inte vad dammsugaren hette! Men jag tänkte att den kanske fanns kvar till försäljning, men nej inte ens så lätt fick det bli för mig. Och fredrik sa: men fråga om hjälp. Men det kunde jag ju inte göra, för det enda jag visste var att den är liten och vit! Medan jag går runt och kollar på dammsugarna så frågar en expedit:
Vill ni ha hjälp?
och min inte allt så shyssta bror säger ja! Så berättar han att jag behöver ha dammsugar påsar, till en dammsugare jag inte visste vad den hette, bara att den var vit. Så går han och hämtar en expert på området.

Så står mamma, pappa, fredrik och jag och garvar när experten kommer och hon börjar också skratta när min förklaring på dammsugaren är:
- Ja den är liten och vit.
Hon kunde inte hjälpa mig om hon inte fick reda på märket :( hahahah

Sedan hem till mig och där gjorde mamma och jag tacopaj till oss. Riktig myskväll. Somna väl runt 10, halv 11 igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0