Kollegefest och fisens födelsedag

Igår fredag var det kollegefest hos Linda. Nästan alla var där, de räknar mig som en av de, för jag blev också bjuden fast jag bara är vikare och inte fick vara kvar där. Det var jätte trevligt! Vi åt tacos, drack och bara pratade massor. Det kom en kille dit som pratade om smink och en tjej som var utbildad make up-artist sminkade Emma. Det blev fint, men jag blev irriterad och det kliade i mina fingrar när hon la hela sin hand i Emmas ansikte när hon sminkade. Som proffisionell tycker jag att man borde veta att man använder en puderpuff på lillfingret så man inte lägger handen i ansiktet. Jag vet att det är många utbildade som inte använder sån, men det irriterade mig iaf!Och så använde hon inte en fondationborste utan sån där tuss och smeta ut fondationen med. Mycket irriterande..
   Vid 12 gick de andra ut och jag tog bussen hem.

Vaknade halv 8 imorse men somnade om till elva. Åt frukost, tittade på Monsters inc, sen gick jag och la mig igen. Sov till tre. Jag var riktigt trött, efter denna vecka som vart så är det nog inte så konstigt.

Idag är det Louises 21års dag! Stort grattis till dig sötnos! Hon ska ha fest sen så drar dit och umgås ikväll.

Jag har precis diskat upp mitt diskberg. Skönt att ha det gjort. Snart blir det dusch och fix. Och mat! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0