Kattungen

Började på kattungens förskola igår. Lite läskigt eftersom jag inte har använt teckenspråket på mer än ett år. Men det gick ganska bra ändå. Helt nya rutiner och det är jätte jobbigt! Lite jobbigt det där med maten eftersom jag helst vill skippa potatis, pasta och ris, och istället ta mycket sallad. Bara det att det är så lite grönsaker så jag kan inte göra så. Då skulle inget barn få några grönsaker alls. Förstå då vad lite grönsaker det är då om allt skulle försvinna för bara mig. Det är lite synd.

Dag två idag, har jag försökt lära mig massa namn och deras persontecken. Det kommer nog ta ett tag innan jag förstår allt vad de tecknar, eftersom jag inte är van med tsp i  vardagen. Men det är kul iaf att försöka förstå iaf :P

Börjar kl 7 imorgon och det är verkligen skillnad att jobba 100 % än 80 %. Det känns i min kropp och mina ögon = trött.

Kommentarer
Postat av: Louise

fast du HAR använt teckenspråket för mer än ett år sedan! skolan slutade ju i maj! OCH vi har tecknat med dig (lite :P). Men du är duktig ändå! :D

2011-03-15 @ 22:35:01
URL: http://lunalooney.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha det är ju sjukt svårt att förstå småbarns teckenspråk också:P Men man lär sig ju alltid :)

2011-03-16 @ 11:03:39
URL: http://aspsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0