Präst och alkohol?

Handlade mat direkt efter jobbet och sedan gick jag till systemet och handlade gott till midsommarafton. Då ser jag en man med prästkrage på sig, misstänker självklart att han är präst då(?), komma ut med en bolagspåse. Jag tycker självklart att en präst ska få dricka alkohol, men vet inte om jag tycker att han ska ha prästkragen på sig när han köper?
  Fast nu när jag sitter och tänker efter kanske han skulle köpa blod? Alltså, rödvin till oblaten. För det symboliserar väl blod? Don´t know :S

Imorgon efter jobbet blir det grillning på jobbet. Vi kollegor ska tacka av en kollega som slutar snart och flyttar till göteborg. Snart blir det bara massa kärringar på huset efter han ger siga av;)

Just nu bakar jag bröd, igen! Tycker att det är kul att prova nya sorter och smaker inom detta lchf. Det förra jag prova med kesella i var helt okej. Med mycket ost och smör på så blev det gott. Jag vill ha denna brödkänsla!
   Fast på torsdag fuskar jag. Då ska jag och mamma äta från Kirin och ris i mängder ska jag äta :K mummelimums!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, rödvinet ska symbolisera kristi blod.. men å andra sidan så tvekar jag högst på att det är prästen som går och köper det vinet, och inte heller att han skulle gå på bolaget och köpa det. det är nå spec.vin tror jag. :p

men jag håller med dig. för all del så får han dricka alkohol men nej, han borde inte gå med prästkragen på sig då. men vem vet.. kanske bara ngn som var utklädd. spelade ett spratt eller ngt. :p

2011-06-24 @ 15:29:57
URL: http://idasophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0