Göteborg - Ullared - Hem

Måndag morgon, klockan halv 6 gick jag upp på morgonen för att hinna duscha, sminka mig, äta frukost och göra iordning fika till fikapausen på vår färd till Göteborg. Vid 7 kom mamma och pappa och hämtade upp mig. Jag hade tagit en åksjuktablett med trötthetseffekt, så det tog inte lång tid innan jag somna i baksätet. Vid elvatiden var vi framme i Göteborg och vi lämnade bilen utanför hotellet. Fruktansvärt mycket bilar! Sen upptäckte vi att just denna vecka är det Gothiacupen, och sjävklart var fotbollsplanen precis bredvid vårt hotell :p
   Vi lämnade in väskorna i ett bagagerum, sedan begav vi oss gående till Liseberg. Gratis entré med volvokortet och åkbandet hade vi fixat på hotellet. Så bara att ställa sig i första bästa kö till en attraktion, vilket blev Lisebergsbanan. Mamma åkte också! Men hon ångra sig nog sen efteråt, hon tyckte inte alls att det var kul. Men jag och pappa fortsatte att åka. Vi drog oss till Kanonen (berg och dalbana). Så frukansvärt kul, och jag skrek som en tok! Sen Balder, Flum ride, och Kållerado. Fast efter den sistnämnda var vi tvunga att gå tillbaka till hotellet och byta kläder. Vi fastna ju sista massprutet! Satt där mist 30 sekunder och vi alla i båten blev dyngsura. Det var inte kul!
   Men efter bytet gick vi tillbaka, gick spökhuset och jag var så rädd, men skratta efter varje skrik. De blåste ju på mig de jävlarna! Och så åkte vi parisehjulet. Mamma tyckte att både jag och pappa var lite konstiga eftersom vi inte tyckte alls om när de stannade hjulet när vår korg var längst upp. Men det var ju bara för att folk skulle kliva av, men ändå vågade vi åka berg och dalbana i hög fart. Hon förstod inte det där riktigt.

Tisdag, gick vi på Universeum. Frukansvärt mycket folk. Hajarna och rockorna tyckte jag var roligast att titta på :) Fanns andra saker att kolla in också. Denna dag hade mamma velat åka europas största parisehjul, som låg på ett annat ställe än på Liseberg. Med tanke på att både pappa och jag inte alls tyckte om att åka det lite mindre hjulet så struntade vi i det där. Gick en sväng till stadsdelen Haga. Som gamla stan. Mysigt var det allt.
 
Onsdag, mot Ullared. Jag somna ganska fort i bilen, utan att ta ett piller. Var framme ungefär kl 10 och vi började shoppandet. Blev några påsar, men fick så förbaskat ont i fötterna. Var ju inte så smart som lämnade kvar mina gympadojjor hemma. Så promenderade i converse. Så snygga, men inte alltid så sköna i långa promenader. Vid halv fem ville jag inte vara kvar. Hade för ont i fötterna, och då är det inge kul att shoppa. Hade en del avdelningar att kolla in. Åkte till källaren vi alltid hyr över natten när vi är där. Spelade kort, åt mat. Sen sov vi.

Torsdag, åkte tillbaka till Gekås för att handla det vi inte hann med igår. På två timmar hade vi shoppat klart och vi begav oss hemåt. Jag körde De första tre timmarna, så fick mamma köra resten. Vi fyra var jag hemma :) Och idag fyller min älskade vän Sophia år, Stort grattis till dig! Jag ska snart knata över till henne och säga Grattis =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

woho jag är gammal nu! :D

2011-07-24 @ 04:46:15
URL: http://idasophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0