Du kommer med solsken till mig

Satte klockan på 9.00. Gick upp, åt en tallrik med youghurt och flingor. Fixade till, eller rättare sagt tog bort, hårväxten där jag inte vill ha den. Packade ner lite saker i ryggsäcken och gick till OK. Där inväntade jag Sara och Louise för vi skulle dra till Malmön för sol och bad. När vi kommer ca halvvägs till Malmön kommer Sara på "vilken dag var det de skulle asfaltera på förmiddagen?" "Idag!" svarar jag. Jahaja, då vände vi om bilen och drog ut till Gropen istället. Där var det också massa stök. De har satt ner bommen för att man inte ska få köra upp bilen på parkeringen.
Gropen för er som inte vet, är ett stort hål med vatten, när de skulle göra iordning E18 så sprängde de detta hål och så kom det upp massa vatten. Varför de sprängde det, vet jag inte."
Anna berätta att det tydligen är folk som har kört ner bilar där och kanske har massa fester där, just därför har de bommat igen stället. Men fan, det hindrade inte oss. Vi parkerade bilen på ett annat ställe och promenera dit istället. Fick lov att gå genom en liten skog, rund hålet, för att komma till de bästa stenarna. Inte för att några stenar där ute egentligen är bra och sköna att ligga på, men de bättre av de dåliga.

Vid kvart i 2 kom mamma och hämtade mig. Louise och Sara ville sola längre. Jag skulle hem och till mormor och morfar för att fira deras 60åriga bröllopsdag. Fast, vi tyckte egentligen att det är lite ovärt. Det är ju De som ska fira, inte vi. Men så kan det vara. Jag fick ju smörgåstårta iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0