Tårtbotten

Fick jobba längre idag än vad som står på schemat. En timme längre. Jag ringde därefter till Ernst (soffi) och mötte upp henne utanför ica på stan. Vi bestämde oss för att gå ut och gå i kylan. På med varma kläder och så gick vi en lång sväng in i skogen. Såg fyra rådjur i mörkret.
   Efter det så cykla jag till affären, köpte rotfrukter för jag skulle prova mig på rotfrukspytt. Blev sådär gott, men inget jag kanske gör igen direkt:p och så gjorde jag tårtbotten från leila lindholms bok.
4 ägg
1 ½ dl socker
1 ½ dl mjöl
Inget mer! Vad hände? kakan blev ju platt. Så jag gjorde mig en ny, men hittade bara massa recept med potatismjöl på internet, vilket jag inte har hemma. Men hitta ett utan det. Så gjorde en sådan också. Har nyss tagit försök nr 2 från ugnen och den ser också platt ut? :S Men nu har jag två tårtbottnar så jag kan säkert skära i en utav dem så får jag tre delar ;) Det borde räcka. Så mina vänner som är inbjudna, hoppas det smakar ändå! Haha

Kommentarer
Postat av: Louise

det blir nog helgott! :D

2011-02-15 @ 22:18:32
URL: http://lunalooney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0