Kladdigt öga

I natt vakna jag och var kissnödig och var desperat efter att få ta nässpray då min näsa var en enda stor grötig massa. Öppnade ögonen, men det ena ögat var liksom "igen limmat" med massa "sömn" som jag kallar det. Det där kletiga som blir i ögonen när man sover. Tog ett tag innan jag fick upp ögat. Är lite rädd för att jag är på G att få ögoninflammation eller nått, eftersom det är smittsamt och barnen på jobbet har det. Men mina ögon kliar inte. Det är bara halsens om gör. Dessutom så är jag lite lätt röd runt/i ögonen. Jag ser mer sjuk än vad jag känner mig.

Imorse så regna det, eller iaf ett tag, för när jag kom ut genom porten så var det uppehåll. Men jag hade redan bestämt mig för att ta bussen iaf. Var riktigt skönt att åka buss för en gång skull. Slippa motvind bl.a. Började 9 och slutade 14.30. Jätte skönt. När jag kom hem la jag mig och sov till kl först 16, när jag hade satt en påminnelse på mobilen så jag vaknade, sen vakna jag 17 då jag satt larm, men det var för skönt i sängen för att ta sig upp så jag låg kvar till kl 18 istället.
  Då gick jag upp och ställde mig och gjorde stuvade makaroner och falukorv. Och så packade jag sakerna till i helgen och jag åker hem till Köping:) 

Imorgon ska jag få kinamat och jag hoppas verkligen att det inte händer något dumt, alltså att min förkylning bestämmer sig för att "nej hon ska fanimej inte känna någon smak", för då blir det typ skapligt onödigt att ens köpa kina ju.. Men än så länge är det inget sånt :) Jag är taggad till helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0