Jag är duktig!

Slutade halv 4 idag, hade tvättid kl 4. Det som är tur är att man inte får ta någon annans tvättid även om det gått en halvtimme, eller vad regeln nu brukar vara för det där. Jag skyndade mig in på Ica också och köpte lite saker för att sedan trampa fort hem och upp och hämta tvättpåsarna och sedan ner och över gården till tvättstugan. Var massor med trosor och strumpor som låg där.
   Jag är fast besluten om att jag inte ska ha det stökigt någonstans. Så efter att jag slängt in tvätten i maskinerna så packade jag upp min väska som jag hade med mig till köping och la upp den i skåpet! Sen när tvätten var klar så la jag in allt som var torrt in i garderoben på en gång! Lagade mat och diskade bort allt på en gång efter jag ätit. Jag är upp i varv nu. Känner för att torka golvet lite för det är lite smutsigt när jag gått in med skorna. Men det tänker jag faktiskt inte göra! Någon måtta får det vara med duktigheterna.

För att vara jag så är detta otroligt ovanligt att göra detta. Framförallt att lägga in kläderna in i garderoben på gång.


Kommentarer
Postat av: Mor

Det är toppen att du börjar se att det är du själv som stökar till och ingen annan! Nu är det heller ingen som plockar upp efter dig om du inte gör det själv. Börjar du bli vuxen, eller?

2011-02-08 @ 08:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0