Köttbullesöndag

Idag stod det städ på mitt schema. Det behövdes verkligen! Det här är första helgen på 5 veckor jag är hemma. Så det var rätt smutsigt. Fast jag har inte hunnit med lilla sovrummet än. Tiden räckte inte till. (plus att jag segstädade. Satt vid datorn lite då och då också:P). Har vart iväg till affären med Soffi. Köpte massa saker till kylen och köpte saker för att bjuda henne på köttbullar och potatismos. Ställde mig och gjorde en brownieskaka, (blev dålig, inte smeten, men kaka. Hahah jag ska sluta upp med att ens försöka nu med kladdkaka. Jag kan helt enkelt inte!) och började med smeten till hemmagjorda köttbullar. När ströbröt stod på svällning kom jag på "fan Soffi jag har ju inte köpt potatis!" Så jag gick/sprang ner till cykelkällaren, hämtade cykeln, men då kom soffi ut på balkongen och sa att hon hade potatis hemma. Så jag behövde bara cykla en gård bort och hämta potatis :P

Blev en sen kvällsmat och jag orkade inte göra upp all köttfärssmet. Ställde in resterande i kylen och gör färdigt imorgon. Men det blev gott och jag är proppmätt.

Nu ska jag prova nått som jag såg på nått engelskt städprogram för ett tag sen. Det luktar så mycket avlopp i badrummet. Så nu ska jag prova att ta lite bikarbonat + vinäger. Så det börjar skumma. Sen hälla kokande vatten så skummet försvinner. Måste ju prova iaf :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för maten! Det var jättegott! ^^

2011-08-22 @ 13:38:21
URL: http://idasophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0