Lön!

Idag fick jag min lön för första gången på detta jobb. Dock så är bemanningsföretaget jag är anställd i  jätte dåliga på att ge information om viktiga saker. Japp, idag fick jag veta varför jag inte fick den lön jag skulle ha. För jobbar jag inte ihop typ 176 timmar under en månad så får jag bara 90 % av lönen. Och det har jag fått veta eller? Nej! Det står tydligen i bemanningsföretagets avtal. Men inte fan har jag fått reda på att det fanns nått sånt man skulle kunna ha läst igenom så slapp man bli så sur och irriterad. Nej information är inte deras starkaste sida att lämna ut till personalen. Skapligt ovärt. Tur att jag har så jag klarar mig iaf... Men ändå surt när man tror att man är garanterad lön, sen visar det sig inte vara så.. inte helt okej.

Jag skulle ha tränat afro idag. Men har ont i mitt huvud. Hoppas att louise ser smset innan träningen så hon inte blir sur när jag inte dyker upp. Det är ju inte så skojsigt.

Igår när jag kom hem från mitt älskade lilla köping så mötte soffi mig på stationen och gick med mig hem. Vi gick till affären och köpte saker för jag skulle baka bröd! Och det gjorde jag också. Så vid typ kvar över 9 var det klart och det blev kvällsfika med nybakat bröd. :) Hon tänkte ta taxi hem och det tycker jag var feting onödigt. Så hon sov över här.  :) Alltså tänk att man inte kan få gå trygg hem! Så jäkla dåligt. Det är ju mörkt vid 6 nu, ska man behöva vara rädd och titta sig omkring hela tiden bara för det. Nej ta fast den/de jävlarna nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0