Julmarknad

Igår efter jobbet så gick jag till mc donalds där mor och far väntade på mig. Vi åkte till marieberg och tittate på taklampor inne på bauhaus. Hittade en bra, det är kul att shoppa med mamma och pappa, Det blir så himla billigt då :p Sen in på ikea, tänkte att jag skulle köpa lite julsaker, hittade fan ingenting :S så det blev att gå ut med vagnen tom. Sen hem till mig och pappa satte upp min taklampa i vardagsrummet. Klockan blev mycket och tanken var att vi skulle äta kebab hemma i köping, men det blev så sent så vi beställde hemkörning hem till mig. Var hemma i ping runt halv tolv.

Idag så vakna jag när min kusin ringde klockan 8.40. Hade ändå ställt klockan på nio eftersom jag skulle iväg till marie och klippa mig. Hon är snäll som ställer upp på helger när jag kommer hem, vill gärna gå till henne istället för någon i örebro. Sen hem och sminka mig lite. Dock blev jag inte alls glad när jag upptäckte att jag varken har deo eller min kuvertväska med Alla mina sminkpenslar i hemma hos mig! Såå jag fick inprovisera lite, en ögonskuggspensel med kort hår fick bli min eyelinerpensel för dagen, och min nya maskara är inte sådär jätte bra tydligen och gör så att ögonfransarna klibbar ihop sig, inte ok! På min ögonbryspennas lock/kork, vet inte vad jag ska kalla det, finns det en liten liten borste för att kamma ögonbrynen, den fick bli min ögonfranskam idag. Sen så klarade jag mig bra med resten av sminket.
Så åkte mamma och jag iväg till julmarknaden, hittade inget alls, eller en snögubbe för 15kr, den var på rea. Så det var det enda som fick följa med hem.

Ikväll ska jag träffa Sara och Linda för fira Linda lite granna, eftersom jag inte kunde vara med när hon fyllde 20 så tar vi det nu istället. Hoppas att sara har bakat sin goda kladdkaka hon hade med sig hem till mig när de kom till mig sist. Me löööv kladdkaka a lá Sara ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0