Barnvakt

Hela dagen idag har jag vart barnvakt i Kungsör åt ett par ungar på 8 och 6 år. Från 10 till halv 6. Egentligen skulle jag bara vart till 16, men de blev försenade och extra sena pga vägarbete i Örebro. Det första vi gjorde var att spela lite fotboll, körde lite "mål får stå" typ. Men sen så packade vi iordning lite picknick, saft, bullar och frukt och cyklade iväg till deras skola (jag lånade deras mors cykel) där vi spelade fotboll. Samma där "mål får stå". Jag gjorde faktiskt ett trick och kände mig as grym bara för att jag är bättre än en 6åring, haha rätt taskigt.
   Sen så fika vi och lekte frågesport vid gungorna, jagis (skittråkig) och lite annat. Sen drog vi hem och titta lite tv och åt lunch. Efter lunch så hoppade jag och den minsta, grabben, på studsmattan. Jag kommer nog ha träningsvärk imorgon efter så mycket jag har hoppat idag. Tjejen kom även och joina oss senare. Lekte typ jagis på studsmattan, typ nått jag och tjejen var moster och ville äta upp grabben och hans kompis, så kunde de spruta laser på oss när de inte ville bli mer uppätna, typ.
   Nu är jag PI trött, jätte trött med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha.. jag älskar barns lekar. tänk fantasin. vart försvinner den lix? :p



och btw.. är man bättre än en 6-åring så känner man sig fakstiskt skit stolt. men jag vet inte om det är ngt bra. ;p

2010-05-17 @ 19:13:26
URL: http://idasophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0